Dela nyhet
Partnerskapet fortsätter -TIFOSI klara för fyra nya år som huvudpartner!
Idag, 09:00 0 kommentarer
TIFOSI:s VD Fredrik Olsson och WIK:s klubbchef Roland Olin Foto: WIK
Ett av de viktigaste avtal en idrottsförening skriver är med vem som ska få förmånen att förse föreningen med sportmaterial. I WIK:s fall tog man 2019 ett modigt beslut att då " våga" pröva en relativt ny aktör med ett helt nytt arbetssätt som vi kände då skulle passa in i vårt sätt att driva Wargöns IK utveckling framåt som förening. Med facit i hand efter fem år tillsammans där vi bland annat tagit oss igenom en pandemi, bytt ut allt material från Adidas till Craft, börjat sälja merch på våra hemmamatcher, sett till att alla ungdomslag har samma stuk på matchdräkten, alla ledare i WIK har likadan ledaroverall, träningskläder och matchdräkt är samma för dam och herr tar vi nu nästa steg tillsammans 2026. Nu startar en ny spännande gemensam resa för alla WIK lagen (dam och herr har sedan 2 år redan tjuvstartat) att tillsammans bygga varumärket Wargöns IK. Tillsammans ska alla föreningens lag bära grön/gul matchdräkt vid seriestart våren 2026. En stor satsning men också en otroligt viktig satsning för vårt arbete att bygga identitet, visa på ambition och framtidstro. Direkt efter kommande jul och nyårshelger startar detta arbete.
Så här kommenterar TIFOSI:s vd Fredrik Olsson det fortsatta samarbetet:
”För oss är det extra roligt att arbeta vidare med Wargöns IK då det är en klubb som symboliserar vad modernt föreningsliv står för. Att våga blanda klassiska värderingar såsom delaktighet och gemenskap med nya idéer och framåtanda. Vi har haft fem roliga år ihop och ser nu fram emot fyra nya år där vi framförallt kommer jobba med att förstärka klubbens identitet. Att gå tillbaka till klubbens riktiga färger har och kommer vara viktigt."
Så här kommenterar Wargöns IK:s klubbchef Roland Olin det fortsatta samarbetet:
" Vårt goda samarbete bottnar i kontinuitet, långsiktighet och stabilitet. Samt en väldigt stark affärsrelation mellan företag och förening. Och starka affärsrelationer är en förutsättning för fortsatt utveckling av föreningen. Nu bygger vi på detta med ett spännande identitetsarbete för varumärket Wargöns IK. Både för våra fotbollsspelare och för dem som stolt bär våra färger på halsdukar, mössor, tröjor m.m. Ser fram emot fyra nya år tillsammans!"
Kommentarer